Kunders telefonkiggeri kan mindske ansattes trivsel

Nyheder 8. apr 2020 - 3 min læsetid
This describes the image
Foto:  Panthermedia
  • Kunder, som stirrer i mobiltelefonen, kan få butiksmedarbejdere til at føle sig ignorerede, og det kan påvirke deres trivsel, viser ny forskning.

Skrevet af: Ida Marie Winge

En sms, der skal besvares, et vigtigt opkald eller et nyt like på Facebook. Der kan være mange grunde til, at fokus er rettet mod telefonen, når man står ved kassen i en butik. Men ifølge et nyt svensk studie fra Karlstads Universitet og Högskolan i Borås kan denne adfærd påvirke de butiksansattes trivsel.

Studiet har undersøgt det fænomen, der på engelsk hedder ’phubbing’. Det handler om, at man ikke er til stede i det fysiske møde med andre mennesker, men i stedet er optaget af sin

Få adgang til alle artikler.
Prøv det gratis i 30 dage
Efter endt prøveperiode 2,18./pr. dag

Allerede medlem? Log ind

Opdateret 17. feb 2021