Syv tips til en god start som arbejdsmiljørepræsentant

Nyheder 9. sep 2019 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Shutterstock
  • Som ny arbejdsmiljørepræsentant er der mange opgaver at tage fat på. Men hvor begynder man, og hvad er godt at overveje? Videncenter for Arbejdsmiljø har samlet en række forslag til, hvordan man kommer godt i gang.

Skrevet af: Ida Marie Winge
  1. Tal med forgængeren. Aftal et møde, hvor opgaverne bliver gennemgået. På mødet er det en god idé at stille spørgsmål til det, man kan være i tvivl om.
     
  2. Find ud af, om der er aktuelle sager, der skal følges op på. Læs de tidligere referater fra møderne i arbejdsmiljøorganisationen, og find ud af, om den årlige drøftelse har været holdt, og hvad resultaterne var.
     
  3. Find ud af, hvordan arbejdsmiljøorganisationen ser ud. Virksomhederne kan vælge at tilrettelægge arbejdsmiljøarbejdet og
Få adgang til alle artikler.
Prøv det gratis i 30 dage
Efter endt prøveperiode 2,18./pr. dag

Allerede medlem? Log ind

Opdateret 8. mar 2021